Identyfikacja audialna firmy - dlaczego warto o nią zadbać
O identyfikacji wizualnej marki słyszeli już chyba wszyscy, którzy zajmują się własnym biznesem. Ale identyfikacja dźwiękowa wciąż pozostaje dla większości tematem niezbadanym - szczególnie w Polsce. Podpowiadamy, jak odkryć jej potencjał i być o krok przed konkurencją.
Co to jest audiobranding?
Identyfikacja dźwiękowa, czyli inaczej audiobranding to wszystkie elementy dźwiękowe stosowane przez daną firmę, które mają za zadanie odzwierciedlać jej wartości i cele. Ostatnio zrobiło się o niej głośno dzięki Mastercard, które zapowiedziało, że wprowadzi audiobranding m.in. poprzez charakterystyczny dźwięk przy transakcjach płatniczych w Internecie i offline. Nie są oni jednak pionierem w tej dziedzinie. Przypomnijcie sobie słynny dzwonek starszych Nokii, aktualny dzwonek iPhone’a, słynną melodyjkę McDonalda, Intelu czy Coca Coli. Wszyscy bez trudu potrafimy je nie tylko rozpoznać, ale nawet zanucić! To pokazuje jaką siłą jest identyfikacja dźwiękowa.
Audiobranding - jak to zrobić?
Elementami audiobrandingu mogą być:
- audio logo (sound logo),
- muzyka do filmów, reklam,
- muzyka do radia,
- muzyka do telewizji,
- muzyka na konferencje, wystąpienia publiczne,
- i wiele innych.
Kluczowe jest to, żeby była ona łatwa do powiązania z marką, której ma być symbolem.
Jak to zrobić? Można nawiązać do tradycji i miejsca pochodzenia firmy, do jej ideologii, produktów. Dobrze wykonany audiobranding będzie działał na podświadomość klientów, którzy automatycznie skojarzą dany dźwięk z Waszą marką. Dzięki temu stanie się ona bardziej rozpoznawalna i wyróżniająca się. A tego przecież pragną Wszyscy przedsiębiorcy, prawda?
Zostaw komentarz