Tuesday, 21/11/2017 UTC+1
Biznes Music
Biznes Music

Baza danych w pracy menedżera muzycznego

Baza danych w pracy menedżera muzycznego

W szóstej części Poradnika Menedżera muzycznego poruszyliśmy kwestie konstruowania baz danych.Ze względu na dość duże zainteresowanie tematem – postanowiłam uzupełnić zagadnienie o nowe kwestie. Zapraszam do lektury!

 

BAZY DANYCH do przedstawicieli mediów zawiera w sobie między innymi dane dziennikarzy i redaktorów, którzy pracują w określonym medium, na przykład prasie, radiu, telewizji lub portalu (stronie/blogu/e-dzienniku/itp.). Tworzone są dla usystematyzowania osób (w tym firm), które zajmują się wspieraniem polskiego rynku muzycznego. Najczęściej tworzone są w Excelu w formie tabelki. Najprostsza postać składa się jedynie z adresu e-mailowego. Nieco rozbudowane posiadają między innymi:

– nazwę instytucji,

– imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakty z zespołami

– nazwę redakcji (baza medialna)

– pozycja w redakcji

– medium (prasa, radio, telewizja, internet)

– zasięg (ogólnopolskie)

– częstotliwość ukazywania się (w przypadku prasy)

– dodatkowe znaki szczególne (w przypadku prasy: do kiedy należy przesyłać komunikaty)

– adres korenspodencyjny

– telefon/fax

– adres e-mailowy

Tworzenie baz danych bardzo łatwo jest ukazać na wybranym przykładzie. Jeśli Twój zespół planuje wydać nowe demo lub wyruszyć w trasę koncertową, warto jest powiadomić o tym fakcie media.Warto na początku dokonać ogólnego podziału, np. ze względu na obszar oddziaływania. W tym wypadku mamy do czynienia z mediami: lokalnymi, regionalnymi, krajowymi. W przypadku prasy można pokusić się jeszcze o podział na tygodniową, miesięczniki lub czasopisma branżowe (w naszym przypadku muzyczne).

 

Dla przykładu zaproponuję Wam bazę medialną na swoim przykładzie:

 Baza medialna:

bm1

 

 

Jakie podmioty należy uwzględnić w bazie danych? To zależy przede wszystkim od obranych ścieżek promocyjnych. Jednaknajczęściej znajdują się w nich dane do:

 

– przedstawicieli firm,

– właścicieli klubów,

– osób odpowiedzialnych za festiwale muzyczne,

– burmistrzów, prezydentów,

– agencji koncertowych,

– wytwórni muzycznych,

– mediów (prasy, radia, telewizji),

– dziennikarzy muzycznych,

– itp.

 

 

PRZYKŁAD PRAKTYCZNY:

 

Wybierasz się pierwszy raz na trasę koncertową i nie wiesz za bardzo, gdzie promować swoje wydarzenie. Wyjść jest dość dużo. Po pierwsze powinieneś napisać do portali i stron muzycznych (ogólnopolskich) oraz do serwisów lokalnych, których miejscowości znajdują się na Twojej trasie. Na przykład jeśli gracie koncert w Kobierzycach – napiszcie informacje do portalu gminy Kobierzyce oraz wyślijcie informacje do właścicieli stron internetowych, które działają w okolicy (np. Wrocław, Kąty Wrocławskie, Strzelin, itp.). Po ogarnięciu mediów internetowych, pomyślcie nad prasą lokalną, oczywiście z uwzględnieniem większej aglomeracji. Możecie spróbować uderzyć ze swoją ofertą również do lokalnej telewizji lub stacji radiowych. Oczywiście najlepiej jest wykorzystać wszelkie sposoby na reklamę swojego przedsięwzięcia 🙂

 

Dobrze dobrany klucz mediowy (dobrze skonstruowana baza danych) jest punktem wyjścia dla nawiązywania kontaktów biznesowych.Wbrew pozorom stworzenie bazy kontaktowej nie jest wcale takie łatwe, bo nie zawsze wszystkie potrzebne dane znajdują się w jednym miejscu. Bardzo często jest tak, że podawany jest jedynie e-mail ogólny, a nie ma rozpisanych adresów do osób, które zajmują się konkretną dziedziną (np. osobno dla: wywiadów, artykułów, recenzji, itp.). Pamiętaj o tym, że baza danych jest dla Ciebie PRIORYTETEM. Nie korzystasz z niej raz – tylko zawsze wtedy, gdy chcesz wysłać kolejne komunikaty prasowe.

 

UWAGA!

Pamiętaj o tym, aby na bieżąco wprowadzać zmiany w swojej bazie, ponieważ bardzo często w redakcjach dochodzi do zmian stanowisk!

Zdjęcie profilowe Agata-BM
O autorze

Skomentuj

Twój adres e-mail nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA

*

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera! Dzięki temu już nie przeoczysz nowości.

Polub nas na FB